Dag 4

13 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag moesten we om half 7 op, om 7u een taxi bestellen en om 7.45 in Chinatown zijn bij Co van Kessel bicycletours. We hadden een fietstour van 3 uur geboekt, de Classic versie. Op een damesfiets of mountainbike wordt de andere kant van Bangkok laten zien, steegjes, kleine straatjes, krottenwijken, tempels, met een pondje de rivier over en over de Golden Gate over de Chao Prayo rivier heen. Roy had een mountainbike, Senna een roze pink panther fiets en Milan ik een gele fiets met kinderzitje achterop waarin Kaj zat. Hij wilde wel fietsen maar het was toch 12 km en een beetje stuur controle was toch wel vereist. We hielden ons hart vast met Senna maar dat bleek gelukkig goed te gaan, ons fietswonder.......... in een niet te hoog tempo legden we het parcours af met wat stops bij een flower&fruit market en twee tempels. Na de tempels te hebben gezien hebben we tevens besloten dat we de tempels in Bangkok laten voor wat het is. Ik had nog wel het Koninklijk Paleis willen doen maar aangezien dat echt niet goedkoop is en het zo verschrikkelijk druk momenteel blijkt te zijn dat je geen paar centimeter naar voren of naar achteren kan lopen en bloedheet, zet ik dat ook uit m'n hoofd, daar doen we de kinderen echt GEEN plezier mee, ze waren het na 1,5u fietsen al spuugzat en wilden alleen nog maar naar het zwembad. Na het fietsen, wat echt leuk was, naar de Subway geweest voor lunch (ook al zo Thais) maar dan eten die monsters tenminste. Daarna in de tuk tuk die onderweg z'n motor uitzette omdat hij het opeens toch te ver vond en ineens 150THB wilde ipv THB100.daar waren we niet van gediend, dan zet je ons er nu maar uit, je bent zelf akkoord gegaan, heb zelfs het adres op kaartje gegeven omdat niemand het hotel weet te vinden hier en hij zei zelf THB100, de groeten! Uiteindelijk koos hij eieren voor z'n geld en ging toch rijden, hij keek ook nog chagrijniger toen hij zag bij welk hotel we uitstapten (vrij luxe). Toen omgekleed en het zwembad ingesprongen, daar paar uurtjes gebleven en naar Lumphini Park gelopen 1,5e km verderop. Na heel veel geklaag en gezeur waren we er, een mooi groen park met soort vijver in het midden waar Veranen in zwemmen en soort fitness toestellen en zelfs een buitensportschool waar alle ontblote mannen zich uit hun naad zweten met gewichten, heel apart. Terug gesjokt en onderweg een overheerlijk Thais restaurantje in gedoken ) eindelijk!!! Was WEER niet goedkoop maar buikje rond gegeten, heerlijk! Kip met rode curry en rijst  en kinderen garnalen, kippenkluifjes, rijst en cashewnoten. Nu weer bij het zwembad, ik in kleding en kids in zwemkleding omdat zij het alweer STIKHEET hadden en liever nooit meer lopen.

1. M bomas:
    13 augustus 2017
    geef ze geen eten een dag en oh wat is dat thais lekker!
  2. Bas:
    13 augustus 2017
    Even wennen aan de temperatuur en het Thaise eten, dan komt het vast allemaal goed! Zo te lezen hebben jullie al een paar mooie en leuke dingen gedaan.
  3. Marjolein:
    13 augustus 2017
    Leuk om jullie vakantieverhalen te lezen! Geniet van de reis :)