Koh Phangan-Khao Sok

25 augustus 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Na een paar relaxte dagen aan het strand van Koh Phangan gingen we vanmorgen vroeg op pad. Na het ontbijt werden we naar de Ferry gebracht, daar hadden we om 9u de Lomprajah (high speed catamaran) naar het vaste land Don Sak. Daar had ik via het volgende hotel een privé minivan geregeld die ons van de haven naar het hotel in Khao Sok direct bracht. Dit koste meer maar scheelde uren tijd en ook hoefde we niet over te stappen halverwege van bus naar minivan, dat zag ik met die kinderen niet zitten. Onderweg stopten we nog een keer om te plassen en DE tosti's van de 7/11 (seven eleven supermarkt) te halen voor 25 bath (65 cent) die we zo goed als elke dag eten hier in de middag. Na 3 uur kwamen we aan in het Art's River hotel in Khao Sok. Erg gaaf hotel, een bungalow op palen, een soort boomhut eigenlijk met een grote badkamer met douche en waterval. Een groot terras waar je geen spullen op mag laten staan omdat de apen die hierin de jungle leven ermee vandoor gaan. Na aankomst hebben we gelijk tours geregeld omdat we hier maar 1 nacht hebben, eerst zijn we wezen tuben (drijven in zo'n zwarte opblaasband) door de rivier hier, een soort van lazy River maar dan natuurlijk. Prachtige omgeving met palmen, bergen, andere bomen, apen en af en toe een zonnetje. Halverwege werden we opgepikt door een pick up en werden iets verder afgezet waar we weer verder jonden varen/drijven tot we weer bij het hotel aankwamen. Daarna gedoucht en op naar het restaurant, hadden HONGER!!!! Na het eten weer in de bungalow zonder airco maar twee ventilators en allemaal een klamboe. Het is net 20u en we liggen in bed, verder is er geen tv of ander vermaak dus dat wordt op tijd slapen.