Koh Phangan

23 augustus 2017 - Koh Phangan, Thailand

Terwijl het hier flink regent en we daardoor gedwongen op het terras zitten, schrijf ik het volgende deel. Gisteren hebben we Koh Samui verlaten, een eiland wat erg toeristisch is en ook niet zo goedkoop. Het hotel was prima en voor de kinderen ideaal doordat er veel Nederlandse kinderen waren om mee te spelen. Je weet wel dat er veel Nederlanders deze kant op gaan (Thailand) maar toch had ik enerzijds niet verwacht dat je ze werkelijk overal tegen zou komen. Op de laatste avond is Senna nog midden op de night market flauwgevallen, ze had net een ijsje maar wilde hem opeens niet meer, zei daarna dat ze duizelig werd. Wij dachten eerst dat ze gewoon niet wilde lopen maar toen haar ogen draaiden zagen we dat het menens was.gelukkig was ze de volgende dag weer een stuk beter en hebben we haar veel laten eten, drinken en slapen.

Vanaf Koh Samui namen we de Ferry naar Koh Phangan, de nachten die we via booking.com gereserveerd hadden heb ik geannuleerd omdat de baai daar niet zo mooi was en constant leeg stond (eb) en er daardoor grote delen van de dag niet gezwommen zou kunnen worden, dat vond ik echt zonde en omdat we al genoeg lelijk strand (kattenbak) gehad hebben, wilde ik voor de komende drie nachten een mooi wit zandstrand. Van een andere Nederlandse familie kregen we dit adres door en heb ik geboekt. Ik wilde graag een bungalow aan het strand maar de eerste nacht zat dat vol dus hebben we 1 nacht een bungalow gardenview (10 passen van het strand vandaan) en twee nachten aan het strand. Daar gaan we zometeen heen verhuizen. Het strand is hier echt GEWELDIG, superfijn zacht wit zand met een snorkelrif voor de deur. Het snorkelmasker van Senna is al veelvuldig gebruikt. We hebben voor de andere twee maar gewone snorkels gekocht maar heb achteraf spijt dat zij geen snorkelmasker hebben, super werkt dat! Zelfs ik heb zeker 10 minuten gesnorkeld tot ik er benauwd van was . We gaan hier geen excursies dien, hebben hierna nog maar 1 volle dag hier en moeten daarna al weet door dus vinden het zonde, eindelijk mooi strand en behalve nu dan, ook nog zon .Gisteravond hier aan het strand vis van de bbq gegeten, erg lekker maar weer niet goedkoop,vanavond maar weer aan de streetfood op de night market een kwartier verderop.

1. Bram Heikamp:
    23 augustus 2017
    Wat een mooie foto's van dat prachtige plekje.
  2. Bas:
    24 augustus 2017
    Eindelijk een mooi wit strand. Fijn hoor! Beetke jammer dat Senna flauw viel op de night market, maar dat heeft ze ook niet van een vreemde.
    Geniet er nog even van!