Dag 1&2

11 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Zo, we zijn er!!!!!!! Dat ging niet zo makkelijk als we dachten dat het zou gaan. Op Schiphol was het rustig en waren flink op tijd door alle controles en boarding heen. Toen zagen we al dat er iets geks aan de gang was; er stond ambulance, marechaussee en waarschijnlijk recherche, ook waren de luxaflex alleen aan die kant van de gate dicht. Gelijk werd er ook gemeld dat er vertraging was van een uur ivm "operationele" omstandigheden. Na wachten wachten wachten met veel stinkende mensen in een volle, niet al te grote ruimte, kwam er een brancard uit het vliegtuig met  iemand erop in dekens gewisseld, dood dus........ nou, dat was het begin van onze vakantie, lijklucht........ toen kwam direct de schoonmaakploeg en iets over 23u gingen we toch de lucht in. De A380 van Emirates is mega groot mar als je vliegt, merk je er nog weinig van. Ook niet dat er nog een hele bovenverdieping met businessclass en suites op zit. Wel veel turbulentie wat Milan vooral niet zo fijn vond en al flink zenuwachtig was. Milan en Senna hebben allebei ruim 2/3u geslapen, Milan bijna niet en Roy en ik ook maar weinig. Op Dubai hadden we oorspronkelijk 2u en een kwartier overstaptijd maar dit was nog maar een uur door de vertraging van het Baantjer avontuur op Schiphol. Door de customs, nog echt een heel eind lopen/rennen met drie kids, ook weer superleuk! Maar goed, net gehaald dus we zaten gelijk klaar voor de volgende vlucht naar Bangkok. Tweede keer 6,5u zitten........ deze keer sliep Milan en kaj nog eventjes aan het einde een uurtje. op Bangkok geland weer in lange rijen en uiteindelijk op zoek naar een taxi waar mega rijen stonden, ik zeg kom we gaan met de trein, trein gezocht, gevraagd waar we heen moesten en gegaan. Uitgestapt en geen idee waar we waren dus gevraagd, moesten we met een metro verder, een Thaise vrouw die zei dat ze Tourleider was wilde ons helpen en heeft ons uiteindelijk zelfs naar het juiste metrostation gebracht. We vertrouwden haar niet helemaal want het was te aardig maar bleek zoals het er nu naar uit ziet wel echt goed bedoeld te zijn. Heb m'n handen constant om m'n telefoon en paspoorten in m'n tasje gehouden en Roy om het geld. Wilde haar fooi geven als dank maar ook dat wilde ze niet aannemen. Iedereen is trouwend hulpvaardig tot nu toe. Senna is ook heel populair hier, iedereen staart naar haar met haar blanke huid en lichtblonde haar. Nu zijn we in het hotel beland, na het laatste stukje met de tuk tuk KEIHARD scheurend vanaf metro station. Hebben room service besteld, geen puf meer en gaan heel snel slapen!

1. Bram Heikamp:
    11 augustus 2017
    Zo. De kop is eraf. En die kleine draak heeft zich met zijn tekening toch mooi in de cockpit gewerkt. Veel plezier en succes in Bangkok en de nachttrein.
  2. Bas:
    11 augustus 2017
    Niet helemaal een voorspoedig reis gehad zo te lezen maar de kop is eraf en jullie hebben het overleefd (jullie wel gelukkig :-S ).
    Nu eerst maar even lekker een paar uurtjes slaap pakken en vechten tegen de jetlag en dan kan het echte avontuur beginnen.
    Morgen lekker de eerste echte indrukken van.het land opdoen. Niet te veel smog opsnuiven maar wel de cultuur! Heel veel plezier!

Leuk dat je een blog bijhoudt!
  3. M bomas:
    12 augustus 2017
    leuk dat ik jullie kan volgen en gefeliciteerd met Milan 12 jaar alweer groet en liefs ook van Indira xx