Chiang mai

18 augustus 2017 - Chiang Mai, Thailand

Zo, ik loop even achter. Internet lag eruit dus ik had geen WiFi en om nou onderweg in een restaurantje een heel reisverslag te typen vond ik ook niet zo handig. Nu nog steeds geen WiFi, er schijnt een regionale story g te zijn als in kabel kapot, heb ik een Thaise simkaart gekocht goor 8 dagen onbeperkt internet voor €7,50. Zelfs taxi's reserveren we hier via internet (Uber) dus het was niet handig zonder. Even terug in de tijd; woensdag hebben we geziplined door de jungle, heel veel geld voor een kort rondje. Ikzelf vond het eng maar wilde me niet laten kennen als zelfs een jongetje van 5 jaar het niet eng vond dus zijn we maar gewoon gegaan. Gelukkig deden zij (van de Zipline) het klikwerk want anders was ik al 3x naar beneden gestort. Die kleintjes gingen vrij langzaam maar wij gingen keihard (iets meer gewicht) dus moesten soms wat bijremmen met een bamboe stok op de kabel. Daar heb ik goed gebruik van gemaakt toen ik dat eenmaal door had, begon al op de helft met remmen. Het was best grappig maar was aan het einde toch blij dat ik er was. Onderweg watervallen gezien groen, heel veel groen.op de terugweg hebben we ons laten afzetten in Chiang Mai en na minstens een paar km te hebben gelopen, natuurlijk zonder gezeur van de kinderen , een red cab en tuk tuk ritje later waren we eindelijk op de night market waar we heerlijk en goedkoop gegeten, gedronken en geshopt hebben. De volgende ochtend werden we om half 9 opgepikt om naar de olifanten te gaan. Snel ontbeten en het minibusje in en een rit van 40 minuten en dan nog een rit van een kwartier met de pick up truck, die bleek niet te kunnen rijden omdat het teveel geregend had de afgelopen dagen en alles te nat en drassig was. We moesten dus lopen, 25 minuten, heuvel op, glad en warm, je raad het al, de kinderen waren dolblij.Eindelijk bij de olifanten aangekomen was het wel erg leuk, er waren twee olifanten die gered waren (gekocht) en er moet altijd iemand bij blijven omdat ze anders weglopen, door bepaalde stemgeluiden en woorden luisterden en bleven ze in de buurt. We liepen met ze verderop en gingen bananen voeren, de rivier in om de olifanten te wassen met emmer en borstel. Die beesten zaten flink onder de modder dus het was aardig poetsen. Aangezien ik niet zo'n poetser ben vond ik het na een tijdje wel gezegend en ben eruit gegaan, daarna vonden de olifanten het ook wel gezegend en gingen 1 voor 1 opstaan. Ze hadden waarschijnlijk weer honger na 150 bananen. Daarna weer terug naar Little Village en bij het zwembad gelegen.'s avonds bij een  restaurantje gegeten in de buurt, was van een Duitse man en Thaise vrouw die een Thaise en Duitse kaart hadden, dus zaten we aan de schnitzels, erg lekker! Vandaag hebben we gefietst naar de 7/11en een tempel met uitkijkpunt. Straks weer naar de night market om te eten en dan inpakken want we moeten morgen vroeg op voor onze vlucht naar het zuiden ❤️.

1. Bram Heikamp:
    18 augustus 2017
    Leuk om te lezen. De kinderen zullen wel genoten hebben
  2. Maaike:
    18 augustus 2017
    Schnitzels in Thailand haha! Leuk om steeds een update te krijgen!!

Heel veel plezier nog!

P.S. Ik lig nu lekker in bad. Mijn eerste vrijdag vrij :)
  3. M bomas:
    18 augustus 2017
    leuk om weer wat te horen je kan wel journaliste of schrijfster worden beleef het mee veel plezier en wees voorzichtig gr ma/oma
  4. M bomas:
  5. M bomas:
  6. Bas:
    20 augustus 2017
    Jullie doen leuke dingen daar. Leuk hoor! Veel plezier in het Zuiden!