Khao Sok-Phuket

26 augustus 2017 - Phuket, Thailand

daar zijn we weer!!!!! Vanmorgen weer om 7u op omdat we nog een excursie geboekt hebben naar Khao Sok Lake. Een meer op een uur rij afstand gelegen tussen de bergen/kalksteengrotten. Toen ik wakker werd hoorde ik de regen al kletteren op het dak van de houten boomhut en de moed zonk al in mijn schoenen. Tegen de tijd van het ontbijt was het droog en werd het helderder dus kreeg ik een beetje hoop. Daarvoor had ik, als grote klager, al geroepen dat ik het wilde annuleren omdat ik op de weersvoorspelling zag dat het zou blijven regenen en zelfs onweren, zit ik daar op een meer...... maar goed, het was droog dus we gingen ervoor . Eerst een uur in de bus met uiteraard een stop bij een of andere winkel, is altijd zo, toen weer verder en uiteindelijk aangekomen bij het meer. Daar moesten we een longtailboot in en scheurden we over het meer op zoek naar een "floating restaurant". Dat floating restaurant was een vlonder in het water met dak erop en houten stoelen erin, daarnaast aan beide kanten een rij bungalows die voor veel geld verhuurd worden omdat ze aan "the lake" liggen dus 's ochtends spring je zo vanuit je kale bungalow met matras op de grond en verder HELEMAAL NIKS, het meer in. Het meer is werkelijk prachtig, heel helder en blauw en de omgeving sprookjesachtig maar dit stelt echt helemaal niks voor. Hier moesten we de ochtend en middag doorbrengen, je kon een hike maken maar met de kids in de modder 3,5e km lopen zagen we niet zitten. Je kon er raften en kanoën, wat ze met raften bedoeld hebben weet ik nog steeds niet maar er lagen inderdaad een paar kanoes. We doken het water in vanaf de loopplank en gelukkig begon het ook nog te regenen en ook niet een klein buitje en daarna zon, nee natuurlijk niet, de godsganse middag heeft het geregend. Je werd niet meer warm, m'n bikini bleef nat en nog meer koud en nat en koud en nat. Verder is daar dus niks dus het werd "tijd uitzitten tot half 4", we konden nog lunchen, dat was dan wel inclusief en was oke, te hachelen.Ik heb er uiteindelijk 3u van weten te maken omdat m'n bui steeds leuker werd, denk dat ik volgend jaar toch naar Isreaël ga, bezoekje klaagmuur. Maar geef mij zon en je hoort me niet meer........ daarna weer terug, zelfde liedje: boot, busje en in het hotel heel snel omkleden omdat we direct weer het busje in moesten voor de laatste reis naar Phuket. Ruim 3,5 uur gereden door de bergen, hadden nog niks gegeten dus 4 van de 5 waren autoziek (klaagmuur niet!!!!!), gevraagd om te stoppen bij de eerste supermarkt voor een tosti en wat chips, een heerlijke maaltijd. Daarna was de sfeer gelijk stukken beter en waren we ook niet ver meer van Phuket, na een tijdje was ie er eindelijk, de brug naar schiereiland Phuket. Phuket is vrij groot dus dat duurde ook nog even maar het eind was in zicht. Het leek ook heerlijk toeristisch, overal waar je keek winkels en restaurants, heerlijk, hou ervan. Nu zitten we dus in het laatste hotel, Swissotel Kamala Beach, heerlijk luxe, ook daar hou ik van na die verrotte houten bungalows, klaar ermee!!!! Nu 4 nachten in dit hotel met uitzicht op het zwembad (met glijbaan waar kids al de hele reis naar uitkijken) voordat we terugvliegen naar Dubai. Ik hoop alleen nog op ZON want die hebben we maar heel heel weinig gezien helaas.

1. M bomas:
    27 augustus 2017
    ja wat een avontuur thuis maar de barbque aan als eerste of thais!!!!!!!!!!!!!!!
    je hebt zo wel wat te vertellen veel plezier nog liefs ma/oma.
  2. Bas:
    28 augustus 2017
    Echt jammer van het weer. Hopen op nog een paar dagen zo'n. De voorspelling ziet er gied
  3. Bas:
    28 augustus 2017
    Jammer van het weer. Hopen op nog een paar dagen zon. De weersverwachting ziet er goed uit...
    Je merkt in ieder geval wat voor reiziger je bent op deze manier. Gewoon tussen de toeristen in een toeristisch luxe oord met zonnetje op je bol ben jij het gelukkigst ;-)
  4. Marjolein:
    29 augustus 2017
    Haha, de klaagmuur
    Hopelijk laat de zon zich nog zien inderdaad, maar op Dubai moet dat toch wel lukken. Jullie hebben zo te lezen wel hele toffe dingen gedaan, dat tuben... en die olifanten Geniet (hopelijk!) nog even van de laatste dagen!