Chiang Mai- Koh Samui

21 augustus 2017 - Koh Samui, Thailand

Goedemorgen, we gaan weer verder met het verslag. Afgelopen zaterdag om half 5!!!!! Opgestaan, wat vind ik dat toch verschrikkelijk zo vroeg maar goed, we werden half 6 opgehaald Door de taxi/pick up om naar de luchthaven gebracht te worden. We vlogen met Air Asia om 7.10 van Chiang Mai naar Surat thani in het zuiden van Thailand. Koffers kwamen weer keurig aan en we regelden snel de bus naar de Ferry. Dit zou normaal gesproken een drie kwartier tot een uur moeten duren maar deze bus reed zo ongelofelijk langzaam dat wij er bijna twee uur over deden, af en toe had ik het gevoel uit te stappen en te gaan duwen. Wel is het landschap hier veel tropischer dan in het noorden, overal groen met bananendozen en palmen. Bij de Ferry aangekomen hadden we deze net gemist en moesten wachten op de volgende Ferry naar Koh Samui. Ijsje gehaald en water en de tijd vliegt voorbij. De Ferry is vergelijkbaar met de boot naar Texel, onderin auto's en de andere verdiepingen stoelen voor de passagiers. Het was bewolkt dus konden niet goed zien of het water mooi blauw was en het uitzicht werd ook beperkt. Na anderhalf uur varen de koffers er weer uit en het eiland op, gelijk weer een transfer die we geregeld hadden bij de boot en twintig minuten later waren we bij Ibis Bophut, mooi net hotel aan het strand. Strand valt ons tegen, zand is soort kattengrit en water iets blauwer dan de Noordzee, schijnt aan alle kanten van het eiland weer anders te zijn maar het is toch best goed vertoeven!

1. Bram Heikamp:
    21 augustus 2017
    Het ziet er heerijk uit
  2. M bomas:
    21 augustus 2017
    het is een drukke reis heb je nog een week om uitterusten!gr ma/oma