Phuket & Dubai

1 september 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Laatste keer! De laatste dagen in Phuket hadden we veel regen en anders wel bewolking. Zondag zijn we naar de weekend markt geweest in het oude gedeelte van Phuket stad. Kinderen allemaal een paar schoenen (gympen? gekocht, Zij ook weer blij. Ik zag weer niks, Thailand staat bekend om de vele neptroep en in Turkije koop ik me suf maar hier was het allemaal troep, echt troep dus heb zo goed als niks gekocht. Wel hebben we daar gegeten bij van die kraampjes.

Verder hebben we overdag wat gezwommen (in de regen)en geluierd, gelukkig hadden we een grote kamer/suite en goede WiFi.

Roy is nog elke dag naar de fitness geweest, ik werd van het kijken naar de fitness al moe . Dat moeten we maar weer snel gaan oppakken thuis.

We zijn ook nog een avond naar Patong geweest, de uitgaans/ hoeren/ travestieten buurt van Phuket, hebben onze ogen uitgekeken maar konden  helaas niet naar de pingpong show met de kinderen, ik had het wel willen zien maar om nou daar te gaan zitten met 3 kleine kinderen, wordt je toch raar aangekeken denk ik. Heb ze wel verteld wat die vrouwen (of mannen) allemaal voor kunstjes kunnen met die pingpong ballen, Senna wilde het toch ook wel eens zien hahahaha. Kind van haar moeder.

De laatste dag Phuket hadden we gewoon zon, niet zonder wolken maar ik voelde hem/haar ( moet wel een haar zijn eigenlijk) toch echt. We hebben ons zelfs ingesmeerd, zo'n beetje de 1e keer in drie weken denk ik? Oh nee misschien ook nog op de eilanden.

Woensdagavond of nacht vlogen we naar Dubai om daar om half 5 ' nachts aan te komen en we eigenlijk pas 14.00 konden inchecken, heb eerder gemaild via m'n werk voor een early check in en dat kregen we gelukkig, om 6 uur konden we de kamer krijgen, gratis!

Daar nog een paar uur geslapen, daarna ontbeten, wij dan, Roy was ziek al vanaf het vliegtuig, naar de MEGA mall geweest, mall of the Emirates, lag naast ons hotel. Het was 46 graden in Dubai en in de mall voelde het als 10 graden, veel te groot verschil en hoe word ik ziek.......? Daar wat gegeten Mc Donalds mmmmmm heerlijk een keer en een kijke genomen in de indoor skihal waar je een meet& greet kunt doen met pinguïns voor €197,- pp ( niet gedaan dus) en ' s avonds nog even naar een soukh (Arabische markt) geweest, kostte een vermogen aan taxigeld, al zijn we daar inmiddels wel aan gewend, maar we werden bestookt door stinkende Arabieren die wat aan ons wilden slijten en dat was alleen maar goud, horloges, kleden en tassen, overal hetzelfde en we leken wel de enige toeristen, het voelde niet veilig. Roy was nog steeds niet lekker en het was gewoon echt niet leuk, dus terug naar de taxiplek en taxi terug. Denk dat we er zeker 15 minuten geweest zijn.

Dubai is geen aanrader, ik vind het een stad zonder sfeer. We zijn niet bij het strand geweest( te weinig tijd) en alles wat je kan of wilt doen kost veel geld.

De volgende ochtend nog even ontbeten, gezwommen en naar de luchthaven om weer terug naar huis te vliegen, heerlijk slapen in m'n eigen bedje, ook wel weer fijn, tot snel!!!!

1. Amie:
    1 september 2017